Робота з батьками



"Як при"вчити дитину до порядку?.."

Будьте прикладом для дитини! Це перше і найголовніше правило. Якщо ви намагаєтеся привчити дитину до порядку, в першу чергу слідкуйте за порядком у своїх речах.ditina pribirae igrashkiМи не маємо права вимагати від дитини те, що самі не виконуємо.
Поясніть дитині, для чого потрібне прибирання.Часто діти самі навіть і не здогадуються, навіщо ми, дорослі, виконуємо певні дії.

Тому варто закцентувати увагу дитини на чистоті, як на результаті. поясніть, що набагато зручніше пересуватися по кімнаті, коли іграшки на поличках, а не під ногами. Скажіть, що набагато швидше можна відшукати улюблену машинку, якщо вона лежить на своєму місці. Розкажіть, як вам приємно знаходитися в чистій кімнаті. Тоді малюк з більшим ентузіазмом займеться прибиранням!
Зробіть прибирання веселою грою. Нам, дорослим, часто буває важко заставити себе зробити прибирання в квартирі. А ми хочемо, щоб дитина з радістю приступила до такого “веселого” завдання. Тому пригадаймо, що гра – це провідна діяльність в дитинстві, і використаймо це! Необхідно перетворити нудне прибирання іграшок в захоплюючий квест “віднайди всі машинки”, “де сховався лев”. Або влаштуйте змагання “хто швидше заповнить корзину”. Ввімкніть веселу музику, переодягніться у чарівників чи перетворіться у роботів і складайте речі в комод так, як робили би це вони!
Постійність і послідовність – ваші помічники! Щоб прибирання іграшок, складання речей в шафу, миття своєї кружки після чаю стали звичними справами, про які не потрібно нагадувати, будьте послідовними у цих правилах і вимогах. Якщо з найменшого віку ви будете кожен день демонструвати дитині, як скласти іграшки перед сном, то з часом малюк почне це робити сам. крім того для нього це стане звичкою, своєрідним ритуалом, нормою повсякденного життя.
Допомагайте дитині! Почніть разом, або нехай почне дитина, а ви допоможіть закінчити. Не слід одразу вимагати у дитини повної чистоти без вашої допомоги. Таким способом ви лише відіб’єте бажання!
Ніколи не використовуйте прибирання в якості покарання. Тоді у дитини сформується ставлення до прибирання як до чогось негативного і неприємного. А тоді вам уже не так просто буде змусити навести порядок.
Хваліть і заохочуйте дитину. Акцентуйте увагу на стараннях і на чистоті, яка стала у кімнаті.
Не перевантажуйте дитину прибиранням! Пам’ятайте, що до певного віку діти не знають поняття “треба”, “мушу”, вони роблять лише те, що цікаво і “хочу”. Тому зважайте на можливості і вміння дитини, на її зацікавленість. Але і не спускайте багато з рук. Пам’ятайте, що все має бути в міру!

"Дитина вередує: що робити?"
ПОРАДИ  БАТЬКАМ:

 що робити, якщо трирічна дитина вередує і проявляє агресію?

 Якщо Ви обстежили малюка, і він абсолютно здоровий, то зараз, схоже, дитина проживає одну із нормативних вікових криз. Так звану кризу 3-х років. Ця криза характеризується сімома проявами:

·         негативізм

·         впертість

·         норовистість

·         протест-бунт

·         свавілля.

Найулюбленіша фраза дитини в цьому віці – «Я сам!». Криза 3-х років, як і всі нормативні вікові кризи, необхідна для розвитку дитини. Це криза виділення свого «Я», перегляд старої системи соціальних відносин. У цей період дитині властиво бунтувати через сформовані норми виховання. Вона активно прагне до самостійності. Найважливіше для неї зараз – виявляти свою особистість. Поведінка дитини не тільки мотивується змістом ситуації, а й відносинами з іншими людьми.

Що ж робити батькам? Насамперед запастися терпінням. Ставтеся до дитини, як до рівної людини. Дозволяйте робити посильні їй справи, самостійно. Якщо бачите, що не справляється, запропонуйте допомогу. Якщо ваш малюк хоче, скажімо, одягатися сам, залиште час у запасі, щоб не довелося його квапити.

Дуже важливо дотримуватися режиму дня. Навчіться перемикати увагу дитини. Використовуйте негативізм у власних цілях. Скажімо, якщо на вулиці прохолодно, а ви впевнені, що дитина відмовиться одягати шапку, запропонуйте вийти на прогулянку без неї.

Якщо дитина вередує, не лайте, а постарайтеся відволікти її. Займайтеся творчістю з вашим малюком. Малюйте, ліпіть, грайте з піском. Це допоможе йому впоратися з емоціями. Говоріть із дитиною про її переживання і почуття, називаючи їх «Я бачу, що ти зараз злишся». Так ви дасте знати малюкові, що розумієте його почуття і приймаєте його.

 "Значення прогулянки для здоров'я дитини"

Роль прогулянки на свіжому повітрі у зміцненні здоров'я дитини. 
       Особливістю дітей дошкільного віку є їхня потреба в активних і різноманітних рухах. Саме тому перебування дітей на свіжому повітрі має велике значення для фізичного розвитку дошкільника. Прогулянка є першим і найбільш доступним засобом загартовування дитячого організму. Вона сприяє підвищенню його витривалості і стійкості до несприятливих впливів зовнішнього середовища, особливо до простудних захворювань. На прогулянці діти грають, багато рухаються. Рухи підсилюють обмін речовин, кровообіг, газообмін, покращують апетит. Діти навчаються долати різні перешкоди, стають більш рухливими, спритними, сміливими, витривалими. У них виробляються рухові вміння та навички, зміцнюється м'язова система, підвищується життєвий тонус. Прогулянка сприяє розумовому розвитку, так як діти отримують багато нових вражень і знань про навколишній світ

      Пропоную вашій увазі п'ять науково доведених факторів позитивного впливу прогулянки на організм дитини:
Покращення фізичного розвитку. Активний відпочинок сприяє розвитку спритності, гнучкості, сили. На вулиці дитина може вдосталь побігати, випробувати свої можливості. Під час дитячих забавок вона розвиває свій організм.
 Оздоровлення організму. Прогулянки оздоровлюють весь організм, оскільки стимулюють інтенсивний рух крові по судинах. У результаті наші органи - печінка, серце, шлунок тощо ­- краще збагачуються необхідним киснем. А хребет та суглоби під час рухів отримують природний масаж.

Зміцнення імунітету. Регулярні прогулянки підвищують імунітет, роблячи його стійким до застуд і переохолодження. У сонячну погоду дитина отримує вітамін D, який зміцнює кістки. Це гарантує стабільне зростання скелета відповідно до віку. А ще, у крові кожної людини є лейкоцити - це так звані «бійці», які захищають нас від шкідливих бактерій і вірусів. Для виконання своєї функції їм потрібно багато кисню, максимальну кількість якого дитина отримує саме на прогулянці. Саме тому любителі  прогулянок рідше хворіють на застуду, грип та інші вірусні хвороби. 
Зміцнення психічного здоров'я. Прогулянки - це не лише про фізичну активність, але й про релакс. Пустуючи на свіжому повітрі, дитина витрачає багато енергії. Рухливість допомагає виплеснути негативні емоції, а свіже повітря сприяє виробленню ендорфінів - гормонів щастя. Це безпечний, ефективний і безкоштовний засіб зміцнення нервової системи.
 Покращення апетиту та зміцнення сну. Після гри на вулиці дитина із задоволенням пообідає, щоб відновити сили. Адже перебування дитини на свіжому повітрі позитивно впливає на обмін речовин, сприяє поліпшенню апетиту, засвоєнню харчових продуктів. Позитивний настрій і приємна фізична втома від прогулянки нормалізує здоровий сон і більш повноцінний відпочинок всього організму.

Відеозвернення до батьків. 
"Зв'язне мовлення дітей"




Як легко вивчити вірш з дитиною напам'ять?..


Як розвинути в дитини культурно-гігієнічні навички?


"Як заспокоїти та розважити дитину в укритті"

Як заспокоїти та розважити дитину в укритті:

У воєнний час діти дуже потребують підтримки дорослих.

Сотні дітей по всій Україні зараз живуть під щоденними обстрілами і вибухами. Їх дитинство проходить в підвалах і бомбосховищах. Фонд ЮНІСЕФ дав кілька порад для батьків, які допоможуть заспокоїти дитину і урізноманітнити її дозвілля в укритті.

Проговоріть план дій

Проговоріть план дій на випадок обстрілу або надзвичайної ситуації. Домовтеся, що дитина візьме з собою і як ви доберетеся до укриття. Намалюйте план укриття на папері. Так дитина буде відчувати себе впевненою і підготовленою.

Слідкуйте за самопочуттям дитини

Слідкуйте за активністю, самопочуттям і емоціям дитини. Частіше запитуйте дитину "Як ти себе почуваєш?". Дитина відчує, що її почуття помічають і вона не одна.

Якщо дитина злякалася або в ступорі, допоможіть їй прийти в себе за допомогою простих питань. Наприклад "Тобі зараз не холодно?" або "Тебе звуть Наташа, правильно?".

Обговорюйте емоції

Дозвольте дитині злитися або плакати, Не забороняйте проявляти емоції. Дайте дітям зрозуміти, що ви помічаєте їх переживання: "Мені здається, що тобі страшно". Давайте обіцянки, які ви можете контролювати: замість "Все буде добре" - "Ми завжди будемо разом".

Частіше обіймайтеся

Тактильний контакт знизить рівень тривоги і допоможе дитині заспокоїтися.

Дотримуйтесь режиму дня

Дотримання режиму дня повертає почуття контролю над своїм життям. Слідкуйте за тим, щоб дитина чистив зуби, робив зарядку і дотримувався режим сну. Також можна придумати щоденний вечірній ритуал, наприклад, заспівати пісню або випити чай перед сном.

Дбайте про себе

Діти швидко переймають стрес батьків і копіюють їх поведінку. Тому не забувайте піклуватися про себе: висипайтеся, правильно харчуйтеся і відпочивайте по можливості. Дитині буде спокійніше, якщо батьки в порядку.

Оберігайте дитину від стресу

Не обговорюйте новини війни при дітях і не панікуйте в їх присутності. Не залякуйте дитину, не кажіть неперевірену інформацію.  

Відверніть дитину

Розважити дитину допоможуть казки або аудіокниги. Матеріали можна зберегти собі на телефон і користуватися без Інтернету, наприклад, на сайті Yakaboo, в Телеграм-каналах "Аудіоказки" і "Павлуша і Ява".


Дізнаємось більше про свою країну... Природа України.



"Заходи пожежної безпеки під час проведення Новорічних та Різдвяних свят"

З наближенням Новорічних і Різдвяних свят слід пам’ятати про заходи пожежної безпеки в побуті. Вимоги пожежної безпеки стосуються новорічних ялинок, прикрас та інших виробів, які використовуються під час святкування Нового Року та Різдва. Встановлюючи ялинку, неухильно дотримуйтесь елементарних правил пожежної безпеки:

– за відсутності в приміщенні електричного освітлення (під час можливого відключення тощо) проведення святкувань повинно проводитися тільки впродовж світлового дня;

– ялинка повинна бути встановлена на стійкій основі;

– ялинку забороняється встановлювати на шляхах евакуації;

– ілюмінація повинна бути виконана з дотриманням правил улаштування електроприладів;

-при виявленні несправності в ілюмінації (нагрів проводів, блимання лампочок, іскріння тощо) її потрібно терміново вимкнути;

– мінімальна відстань від місця, де встановлена ялинка, до опалювальних приладів і легкозаймистих речей, портьєр і т.д., повинна становити не менше 1,5 метра;

– не прикрашайте ялинку ватою, папером, марлею і целулоїдними іграшками, використовуйте електричні гірлянди промислового виробництва;

– у приміщенні, де встановлена ялинка, категорично заборонено запалювати бенгальські вогні;

– не одягайте дітей в костюми з вати, марлі, паперу та інших легкозаймистих матеріалів.

Пам’ятайте, що в приміщенні, де встановлена ялинка, необхідно обладнати протипожежний куточок, в якому мають бути вогнегасники, вода і спеціальні ковдри; виходи і проходи в цьому приміщенні повинні бути вільні.

У разі виникнення пожежі телефонуйте за номером «101»


"Що потрібно знати про розвиток дитини в три роки?.."

Кожна дитина – це індивідуальність, зі своїм темпом розвитку та зі своїми досягненнями і поразками. Перші три роки життя є найбільш важливими в житті дитини. У цей період формуються харчові та поведінкові звички, розумові здібності, закладається фундамент особистості.

Завжди слід пам'ятати, що кожна дитина розвивається в індивідуальний спосіб і якесь спізнення у виконанні зазначеної діяльності не означає затримки в психомоторному розвитку і може бути варіантом норми.

Що потрібно знати про розвиток дитини до трьох років:

У три роки дитина

Гра:

·         намагається проявляти ініціативу у грі;

·         виконує певну роль (під час гри вона може бути «мама», «лікар»);

·         розуміє, яка її роль у грі;

·         фантазує у грі (введення казкового персонажа);

·         наслідує інших дітей чи дорослих (в будь-яких іграх);

·         дотримується правил у активних іграх;

·         складає з кубиків будинок, паркан, машину, місток (дивлячись на еталон, зображення в книжці, за мовною інструкцією, за задумом).

Соціально-емоційна сфера:

·         дитина радіє схваленню;

·         проявляє ініціативу, самостійність в діях;

·         відчуває радість, коли вдалось щось здійснити, чогось досягти;

·         виявляє почуття гордості за себе («краще за всіх бігаю»), за батьків («тато найсильніший», «мама найкрасивіша»);

·         допитлива;

·         володіє невербальними засобами емоційного контакту: власні почуття виявляє поглядом, мімікою, жестами, виразними рухами;

·         описує словами власні емоційні стани: «сміюся», «боюся», «замерз».

Мовлення:

·         використовує складні речення для спілкування;

·         застосовує різні слова, щоб описати власні бажання, почуття, враження;

·         висловлюється простими, граматично оформленими фразами;

·         коментує власні дії;

·         ставить питання пізнавального характеру: «Де?», «Куди?», «Чому?», «Коли?» та інші;

·         правильно відтворює почуті від дорослих незнайомі слова, фрази;

·         легко розучує вірші, пісеньки, може переказати казку або її частину;

·         значну кількість звуків вимовляє вірно (голосні і прості приголосні);

·         може казати «дякую», а також слова привітання, прощання.

Самообслуговування:

·         одягається та роздягається самостійно, з певною допомогою батьків;

·         знає, для чого потрібні певні предмети, де вони знаходяться;

·         виконує доручення з декількох дій (віднеси, постав, принеси);

·         може самостійно вимити руки з милом, вмитися, скористатися рушником;

·         користується носовою хусткою;

·         контролює власні фізіологічні потреби;

·         їсть акуратно.

Якщо Ви відчуваєте, що Вас щось турбує у тому, як Ваша дитина набуває нові слова, грає з Вами, спілкується, розуміє Вас, то необхідно звернутися до спеціалістів якомога раніше.

 


Профілактика захворювань на гепатит А



Тема:"Як навчити дитину самостійності?"



Тема: "Гіперактивні діти"
Ознаки гіперактивності й імпульсивності: 
▪ Дитина постійно рухається, сидіти спокійно не може;
▪ Коли потрібно спокійно сидіти деякий час, вона встає, ходить (в транспорті, під час занять, уроків); 
▪ Ігнорує спокійні ігри; 
▪ Весь час рухається, ніби й не втомлюючись; ▪ Надзвичайно балакуча; 
▪ Може заважати іншим, втручається в чужі розмови. 

▪ Дитина не може тривалий час бути уважною, помиляється під час виконання завдань; 
▪ Надзвичайно легко відволікається, увага постійно переключається з одного предмета на інший; 
▪ Не дотримується завданих інструкцій; ▪ Може вести себе так, ніби не чує, що до неї звертаються; 
▪ При навчанні або грі має складнощі із самоорганізацією; 
▪ Не хоче виконувати завдання, які вимагають довгої концентрації уваги; 
▪ Часто губить власні речі (одяг, іграшки, шкільне приладдя); ▪ Забудькувата у побуті.
 Батькам потрібно звернути увагу на поведінку своєї дитини, особливо якщо у їхньої дитини було помічено принаймні половину вищевказаних ознак протягом півроку в двох та більше ситуаціях (вдома, в школі, на дитячому майданчику) та звернутися до спеціаліста, оскільки це шкодить соціалізації дитини. 

Практичні поради для батьків
1. Намагайтесь стримувати, контролювати свої емоції. Ні в якому разі не критикуйте дитину. Її поведінка не залежить ні від неї самої, ні від Вас. Ні в якому разі не можна допускати образливих висловлювань або насильства. 
2. Під час спілкування з дитиною у Вашому голосі має відчуватися експресія. Саме яскраві емоції та міміка сприяють тому, що дитина концентрує і утримує увагу. Ви постійно маєте тримати зоровий контакт. 
3. Вкрай важливою є фізична взаємодія: обійми, пестощі, погладжування, окремі елементи масажу в момент спілкування з дитиною. Це розслаблює та сприяє концентрації уваги. 
4. Необхідно постійно контролювати виконання завдань. У дитини немає достатньої сили волі, щоб виконати роботу повністю і не кинути її на півдорозі. Коли батьки тримають під контролем виконання завдання, дитина зможе з ним впоратися повністю. В подальшому це стимулює вироблення дисципліни та самоконтролю. 
5. У дитини мають бути завдання, які вона в змозі виконати. Якщо Ви бачите, що якесь завдання для неї занадто складне, спростіть його наступного разу, адже виконання його повністю дає дитині розуміння того, що вона може бути успішною. 
6. Між видами діяльності обов’язково мають бути невеличкі перерви. Хоча б декілька хвилин, але дитина має відпочити від попереднього завдання. 
7. Не варто обмежувати фізичну активність дитини під час занять, оскільки вона позитивним чином впливає на розумову активність. Якщо дитині заборонити рухатись, мозок не зможе якісно сприймати інформацію. 
8. Будь-який успіх дитини потрібно відзначати і радіти йому разом. Це сприяє підвищенню самооцінки. В подальшому це сприятиме тому, що дитина сама намагатиметься бути дисциплінованою, старанною у виконанні завдань. Введіть правило наочної похвали: виготовте разом жетони або картки, які дитина зможе перераховувати або чіпляти їх на спеціальний плакат успішності. Позбавлення нагороди – ефективний спосіб покарання. Воно повинно слідувати відразу за провиною. 
9. Заздалегідь пояснюйте дитині, що її чекає далі. Переривання цікавої діяльності дається дитині важко. Тому за 5-10 хвилин до закінчення гри треба сказати, що скоро потрібно завершувати грати і починати збирати іграшки. 
10. Заведіть звичку планування. Пишіть список справ на поточний день та відмічайте виконані разом. 
11. Важливо, щоб у дитини був чіткий розпорядок дня, якого вона має дотримуватись. Це вчить дитину бути дисциплінованою та планувати свій час. 
12. Спонукайте дитину до активності, занять спортом. Віддайте перевагу тим, що допоможуть направити енергію дитини в правильне русло: велоспорт, плавання, легка атлетика, східні єдиноборства. 
13. Дайте дитині можливість спробувати різні види занять. Саме таким чином Ви допоможете їй знайти своє хобі, яке зробить її більш уважною та посидючою. 
14. Не дозволяйте довго дивитися телевізор чи гратися в комп’ютерні ігри. Розрахувати норму можна за наступною формулою: 10 хвилин на кожен рік життя. 
15. Про будь-які заплановані походи поза межі дому потрібно заздалегідь говорити: чи то похід до лікаря, чи на свято до кафе. Дитина має бути готовою до того, що її чекає. 

16. Для батьків також важливо знаходити час на себе і відпочивати. Намагайтеся залучати близьких, які добре контактують з дитиною і можуть побути з нею, поки мама піде з дому на декілька годин, щоб просто відпочити. Не слід панікувати, якщо Вашій дитині поставили діагноз «Синдром дефіциту уваги і гіперактивності». Це не вирок, а особливий стан психіки і поведінки. І тільки від Вас та Вашої взаємодії з дитиною залежить, чи зможе дитина подолати всі складнощі у навчанні та спілкуванні з однолітками. Якщо чітко дотримуватися встановлених правил та рекомендацій, що були дані фахівцем, є високі шанси на те, що після 14 років дитина «переросте» цю проблему. Якщо вашій дитині поставили діагноз СДУГ, не впадайте у відчай! У вас підростає розумний, обдарований та чудовий малюк, просто допоможіть йому направити свою надлишкову енергію в правильне русло!


Тема: "Значення режиму дня для дитини"


Кожен дорослий сам вирішуєжити йому по режиму або «поза» йогоМи підстроюємо розпорядок дня під життєві обставини і біологічний годинникзвички і необхідністьТакофісний працівник змушений прокидатися раноа фрілансеру можна поспати довше.
Але це доросліА чи вільні діти у виборі варіантівТочнішечи вільні мибатькиу виборі варіантів для дітейСучасне покоління батьків виросло «по режиму», але чи підходить такий підхід сучасному поколінню дітейРежим дня - це розподіл часу на різні види діяльності протягом добиВін покликаний збалансувати періоди роботи і відпочинкусну і прийомів їжіРозпорядок дня традиційно є невід'ємною частиною виховання дітей.
    Правильний режим дня зміцнює здоров'я малюка, оберігає його нервову систему від перевтоми, привчає виконувати в певній послідовності основні режимні процеси, тобто має велике виховне значення. Дитина вже з раннього віку звикає до порядку.
    Режим дня для дитини 4-го року життя повинен відповідати віковим нормам тривалості періодів неспання, сну, перебування на свіжому повітрі, проведення ігор та занять вдома. В разі приходу або відвідування гостей режимні процеси дитини повинні проводитися незалежно від цього.

Будь-яке порушення режиму дня призводить до підвищеної збудливості дитини і до перевтоми її нервової системи.

Малюк починає вередувати, і ви, бачачи неслухняність дитини, караєте її, говорите з ним в дратівливому тоні, самі нервуєте. А причина такої поведінки дитини криється в порушенні розпорядку дня, звичної послідовності і тривалості режимних процесів.

Характерним в режимі дня дітей цього віку є наявність одноразового денного сну тривалістю 1 – 1,5 год і 4-разового харчування. 

    Привчіть малюка лягати спати і вставати в однин і той же час. Кімнату, де спить дитина, треба провітрити, туди не повинен проникати шум. Пам’ятайте, що недосипання веде до дратівливості, вередливості, частому плачу малюка.

Зверніть увагу на те, який сон у вашої дитини: як вона засинає (швидко, повільно, спокійно, неспокійно), який характер сну (глибокий неглибокий, спокійний, неспокійний) і його тривалість (тривалий, укорочений, нормальний).

Якщо дитина здорова і виховується в правильному режимі дня, то вона швидко і спокійно засинає, сон у неї глибокий і нормальний по тривалості.

У періоди неспання дитини (до і після денного сну), слід звертати особливу увагу на рухову активність дитини, боротися з її малою рухливістю.

Дуже важливо домагатися активної участі самого малюка в режимних процесах – годуванні, туалеті і т. д., поступово розвиваючи його самостійність.

На жаль, не у всіх батьків вистачає терпіння: інша мати поспішає все зробити за дитину, вважаючи, що так зручніше (сам малюк їсть приблизно 25-30 хв, а дорослий його може нагодувати за 8-10 хв). Однак від цієї «швидкості» в програші залишається як дитина, так і його батьки, які скоро пошкодують про те, що своєчасно не прищепили синові або дочці навички самостійної їжі.

Годування малюка краще організувати за окремим маленьким столом (дитячий, журнальний), можна використовувати для цього табурет, бажано завжди в одному і тому ж місці.

Неправильно чинять ті батьки, які годують дитину то на кухні, то в кімнаті, та ще перед телевізором або з книжкою. Така обстановка не налаштовує малюка на їжу, і це може привести до зниження апетиту.

Перед кожним годуванням корисно провести невеликий ритуал – сказати малюкові, що скоро він буде їсти, попросити його принести все необхідне для їжі на місце (серветку, ложку і т.п.), поставити стілець, перевірити, вимив він руки перед їжею.

Виконуючи ваші доручення, малюк звикає до порядку, при цьому у нього створюється відповідний настрій, і розвивається апетит.

До моменту годування дитина повинна відчувати почуття голоду. Слід рахуватися зі смаками дитини – адже, вона вже вміє відрізнити смачну їжу від несмачною і з великим задоволенням їсть суп «гарний» з кулінарною фантазією, наприклад із «зірочками» або «колечками», ніж просто з макаронами

Перевірте, який апетит у вашого малюка – хороший, нестійкий, поганий, підвищений, чи виборче ставлення до їжі

В режимі дня велике значення мають прогулянки. Діти дуже люблять гуляти, та й їх батькам корисно частіше бувати на повітрі. Виходьте на прогулянку за будь якої погоди. Якщо на вулиці вітер, дощ, мороз, час прогулянки можна скоротити, але робити їх частіше.

Одягаючи дитину для виходу на вулицю, стежте, щоб її одяг завжди відповідав погоді – це один з найпростіших способів загартовування дитячого організму. Під час прогулянки з дитиною треба грати.

Намагайтеся створити у малюка бадьорий, життєрадісний настрій, виховуйте в нього позитивне ставлення до оточуючих: людей, живих істот, природи.

Дитина повинна легко вступати в контакт з іншими дітьми та дорослими, активно і самостійно грати, бути доброзичливою, охоче посміхатися і сміятися.

Неправильно організована прогулянка стомлює дитину. До такого стомлення призводять відсутність радісних, яскравих емоцій, переважання одноманітних рухів, тривала бездіяльність через відсутність цікавих іграшок або ігрових ситуацій.

Найбільш часта помилка батьків використання прогулянки з малюком для походу по магазинах.

Щоб дитина отримувала максимум користі від перебування на свіжому повітрі, батьки повинні багато чому навчитися: розділяти радості, інтереси і засмучення малюка, брати участь в його іграх і витівках, вміло направляючи дитячу активність і допитливість на подальше формування інтелекту та оздоровлення малюка

Дотримання правильного режиму дня має стати для дитини та її батьків стійкою звичкою, перетворитися на потребу


Правила дорожнього руху

https://youtu.be/m_dd6kjFNIk?si=QWgpPaFJ-l8Tt3rh

Вітаю усіх з початком нового навчального року! Миру нам усім, віри та надії у найкраще! Здоров'я та енергії, успіхів та доброї вдачі! Нехай до наших дітей повернеться мирне, радісне та щасливе дитинство!

З 8 Березня! 
Вітання від дітей та батьків


Смаколики для ЗСУ


 

Особистий приклад дорослого

Участь у проекті "Сімейні традиції"



Виготовлення окопних свічок. Проект 
"Ланцюжок добрих справ. Наближаємо перемогу"


Безпека в зимовий період




Шановні батьки!
Настала Зима. Вона несе всім нам не тільки зимові свята, веселощі та розваги,але й небезпеку. Подбайте про безпеку та здоров'я своїх дітей:
- Більше часу проводьте на свіжому повітрі, гуляйте.
- Займайтеся фізкультурою та спортом
- Робіть разом з дітьми ранкову гімнастику
- Вживайте у їжу цибулю та часник
 - Дотримуйте правил безпечної поведінки, перебуваючи на вулиці:
                    1 Не ходіть під дахами будинків, особливо під час відлиги
                    2 Дотримуйтесь правил дорожнього руху
                    3 Не переохолоджуйтесь
                    4 Будьте обережні біля водоймищ, пам'ятайте, що, навіть замерзла 
                       крига, несе в 
  - Дотримуйтесь правил безпеки у побуті під час користування  
     електроприладами
   - Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки кожного дня і, особливо, під 
      час Новорічних свят
   - Не залишайте дітей саміх вдома
   - Проведіть з дітьми бесіди щодо поведінки з незнайомцями     
    - Забороняйте дітям піднімать незнайомі предмети
    - Не давайте дітям користуватись колючими та ріжучими предметами
    - Вивчіть з дитиною напам'ять домашню адресу
    
Пам'ятайте! Безпека дітей у Ваших руках!                  


Інструктаж для батьків з безпеки життєдіяльності дітей в осінній період

Шановні батьки!

Ось і промайнуло тепле літо. Настала осінь. Вона несе із собою як щедрі дари та красу, так і небезпеку. У чому ж її небезпека? 

Пам’ятайте:
  Навчайте дітей не рвати гриби та незнайомі рослини, ягоди (вони можуть бути отруйними і становлять  небезпеку для наших малюків. Радимо і самим бути обережними із вживанням грибів!) 

  Не дозволяйте дітям вживати в їжу гриби (вони є небезпечними для дитячого організму, оскільки не здатні перетравитись). 

  Осінній  період багатий на фрукти та овочі. Стежте, щоб діти вживали тільки миті овочі та фрукти і частіше мили руки самі.
Після літнього відпочинку діти прийшли до дитячого садка:
  Батьки та інші особи, яким доручили привести дитину до дитячого садка,
повинні віддати дитину тільки вихователеві.
  Батьки мають заздалегідь попередити вихователя відносно тих осіб, яким вони
довірили забирати дитину з дитячого садка.
  Заборонено віддавати дитину особам, меншим від 16 років, та особам у стані
алкогольного сп’яніння.
  У разі не відвідання дитячого садка батьки повинні попередити вихователя за
день раніше.
  Після хвороби чи відсутності дитини про прихід дитини до садка попереджати
вихователя за день раніше, мати при собі довідку про стан здоров’я дитини.
Особиста безпека дитини:
  Не залишайте дітей дошкільного віку самих удома, навіть на короткий час.
  Не дозволяйте відчиняти двері незнайомцям, навіть одягненим у міліцейську
форму.
  Навчайте за потреби користуватися телефоном для виклику служб: 
101 — пожежі;
102 — міліція;
103 — швидка допомога;
104 — газова служба.
Бажано вивчити з дитиною домашню адресу, ім’я та прізвище і телефон батьків.
  Забороняйте розмовляти  з незнайомцями на вулиці та йти з ними, сідати в машину, навіть якщо вони  запропонують  відвезти дитину до мами. Поясніть,
що батьки ніколи не пришлють за дитиною чужу людину.
  Забороняйте піднімати на вулицях незнайомі предмети —  вони можуть бути небезпечні (шприці, скло, склянки з рідиною, цукерки чи іншу їжу тощо).
  Не  дозволяйте  бавитись  ріжучими,  гострими  та  вибухонебезпечними
предметами. Удома тримайте ці предмети в недоступному для дітей місці.
  Не дозволяйте користуватися ліфтом без супроводу дорослих, учіть правильно користуватись ліфтом і правильно поводитись у разі поломки.
  Запобігайте  формування в  дитини  навичок  жорстокого  поводження  з
тваринами. Не дозволяйте дражнити тварину.
  Не дозволяйте вмикати електроприлади за відсутності дорослого. 
  Не дозволяйте самостійно виходити на балкон та відчиняти вікна, поясніть дитині, яку небезпеку вони несуть.
  Вивчіть з дитиною домашню адресу, телефон, або вкладіть до кишеньки дитини «особисту картку» з усіма даними, особливо якщо відвідуєте місця з великим скупченням людей.


Проявляйте витримку і навчайте дітей  берегти своє життя та здоров’я.
Увага: дорога!
  Шановні батьки, слід пам’ятати, що дорога є підвищеною зоною небезпеки
наших дітей.
  Не дозволяйте дітям самостійно переходити проїзну частину.
  Не поспішайте, переходьте дорогу розміреним кроком.
  Виходячи на проїжджу частину дороги, припиніть розмовляти —  дитина має
звикнути до того, що, переходячи дорогу, потрібно зосередитись.
  Не переходьте дорогу на червоний чи жовтий сигнал світлофора.
  Переходьте  дорогу  лише  в  місцях,  визначених  дорожнім  знаком  —
«Пішохідний перехід».
  З автобуса, тролейбуса, трамвая, таксі виходьте першими, щоб дитина не могла
впасти чи вибігти на дорогу.
  Не виходьте з дитиною з-за машини, з-за кущів, не глянувши попередньо на
дорогу — це типова помилка, і не можна, щоб діти її повторювали.
  Спонукайте дитину до участі у ваших спостереженнях за ситуацією на дорозі:
показуйте їй ті авто, які готуються повертати, їдуть з великою швидкістю.
  Під  час  подорожі  залізничним  транспортом  дотримуйтесь  усіх  правил  та уважно стежте за дітьми.
  Не дозволяйте дітям гратися поблизу доріг і на проїжджій частині, вулиці. 
Пам’ятайте, що проїжджа частина є одним з головних місць травмування дітей!
Увага: вогонь!
Щоб уникнути пожежі, потрібно дотримувати правил пожежної безпеки:
  Зберігайте сірники в місцях, недоступних дітям.
  Не дозволяйте дітям розводити багаття.

  Не дозволяйте самостійно вмикати електроприлади, використовуйте «безпечні
розетки».
  Не дозволяйте самостійно вмикати газові прилади, пояснюйте дітям небезпеку,
яку вони несуть.
  Не допускайте перегляд телепередач, користування комп’ютером за відсутності
дорослих.
  Не залишайте менших дітей без нагляду, особливо біля пожеженебезпечних
джерел.
  Не вмикайте електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем.
  Не нагрівайте лаки або фарби на відкритому вогні.
  Не захаращуйте шляхи евакуації.
  Не зберігайте на балконі легкозаймисті речовини.
  Не сушіть речі над газовою плитою.
  Не влаштовуйте піротехнічні заходи з балкону та поруч з будинком.
  Навчайте свою дитину користуватись вогнем та дотримуйте правил пожежної
безпеки.
Шановні батьки!
Ставтесь негативно до ігор дітей з вогнем! Роз’яснюйте, що їхні пустощі з
вогнем можуть стати причиною пожежі. У разі виникненні пожежі негайно
викликайте пожежників, телефонуйте за номером «101»!
Дотримуйте правил цивільної оборони. У разі виникнення загрози виконуйте інструкції, які повідомляє ЗМІ.


Консультація для батьків на тему:
«Родинне виховання»

         Не всі сім’ї повного мірою реалізують усі можливості впливу на дитину. Причини можуть бути різні: одні сім’ї не хочуть виховувати дитину, інші - не вміють цього робити, є й такі, що розуміють, для чого це потрібно робити, однак не роблять. В усіх випадках сім’ї потрібна кваліфікована допомога дошкільного закладу.
        Нині необхідність дошкільного виховання не викликає жодних сумнівів. Упродовж останніх років до дошкільних закладів висунуто високі вимоги. Багато років поспіль наша держава всіляко підкреслювала соціальну функцію дошкільного виховання - звільнення жінки-матері для участі в суспільному виробництві. При оцінюванні роботи дошкільного закладу як важливий показник фігурують відомості про захворювання дітей, кількість пропущених ними днів (отже, вимушеної непрацездатності матері).
Зростання впливу освіти, що спостерігається в багатьох країнах світу, зокрема й у нашій країні, змінило ставлення до дитячих садків. На перше місце виходять педагогічні функції дошкільного закладу: як виховують, чого навчають, наскільки успішно готують до школи. Щоб ефективно виконувати педагогічні функції, дошкільний заклад має переглянути зміст і поліпшити якість освітньої роботи з дітьми, посилити вплив на кожну дитину. Це зумовлює потребу дошкільного закладу вбачати в сім’ї союзника, однодумця щодо виховання дитини.
       Слід зауважити, що педагоги дошкільних закладів не завжди усвідомлюють можливість і необхідність співробітництва з сім’єю. Молоді спеціалісти нерідко вважають, що їх навчили, як розуміти дитину, як її вчити, виховувати і недооцінюють ролі батьків, що не важливо, коли батьки виховують не зовсім правильно і бачать дитину набагато менше часу, ніж вихователь у садочку. Часто так і батьки думають, що знають свою дитину краще, ніж інші, розуміють її, а отже, і виховують самі, а в дитячому садку дитина ціла і неушкоджена, під наглядом дорослого, і цього досить.
        Таким чином, є дві сили, дуже близькі дитині дошкільного віку - батьки й педагоги, які намагаються виховувати автономно, незалежно одна від одної, що не сприяє ефективному вихованню.
       У вихованні маленької дитини є чимало заходів, метою яких є формування позитивних звичок, навичок поведінки, раціональних способів діяльності.
Усе це можливо, якщо дорослі домовлятимуться про єдність вимог, спільність методів впливу та способів навчання в дитячому садку й родинному колі.
       Слід також ураховувати, для вирішення яких завдань виховання може бути сильнішим дитячий садок чи сім’я, і відповідно, який тягар має взяти на себе інша сторона. Наприклад, в емоційному, статевому вихованні, у залученні дитини до спорту можливості сім’ї значно більші, ніж можливості дитячого садка. Однак дитячий садок кваліфіковано здійснює навчання, забезпечує розвиток творчих здібностей тощо.
       Отже, в основу взаємодії сучасного дошкільного закладу та сім’ї має бути покладено співробітництво.
Повноцінним може бути тільки те виховання, яке починається від колиски. Дошкільне виховання, що починається з родинного, а далі доповнюється суспільним є вирішальним у прилученні дитини до скарбниці духовної культури народу, її соціалізації.
       Саме в родинному вихованні в дошкільні роки у дитини закладаються основи моралі, правильної поведінки, активності, ініціативності, творчого ставлення до дійсності чи навпаки - пасивності, байдужості, нігілізму, індиферентності.
Родинне виховання і виховання в дошкільній установі реально існували як дві самостійні ланки, хоч у програмах дитячого садка і в методичній літературі наголошувалось на необхідності взаємозв’язку дитячого садка і сім’ї. Насправді це були дві системи, які зрідка взаємодіяли.
У сім’ї зміст, методи, фор,ли виховання дітей залежать від загальної культури батьків. Найпростіше сімейне виховання має довільний характер, здійснюється без чіткої системи, фрагментарно і доволі стихійно.
За таких умов загальний розвиток і ступінь вихованості дітей дуже різний. В одних сім’ях малята ростуть добрими, привітними, довірливими, активними, виявляють інтерес до гри, книжок, мистецтва, в інших - батьки не дуже дбають про загальний розвиток дитини, але велику увагу приділяють її дисциплінованості, слухняності. Є сім’ї, де вихованню дитини не надають значення взагалі.
Дитячий дошкільний заклад - обов’язкова ланка загальної системи освіти. Процес виховання і навчання у ньому здійснюється відповідно до програми, укладеної фахівцями (фізіологами, психологами, лікарями, педагогами, методистами) й ухваленої Міністерством освіти і науки України.
        Програма набуває чинності державного документа. За твердженнями спеціалістів, у дошкільних закладах достатньо розвинені й виховані діти ті, в родинах яких з особливою увагою ставляться до виховання. Найбільше труднощів викликають у вихователя діти, батьки яких не приділяють належної уваги їх вихованню.
Отже, навіть обов’язкова програма з чітко організованим процесом виховання не позбавляє дошкільного закладу залежності від родини: якщо батьки дбають про дитину, то й дитячий садок сприяє її збагаченню, розвитку; якщо сім’я не займається вихованням чи створює для дитини важкі умови, то дитячий садок не завжди в змозі допомогти.
Упродовж тривалого часу склалось так, що дитячий садок, підпорядковуючись лише адміністративним органам, був незалежним від сім’ї. Від неї майже не залежало, в який садок потрапить дитина, які вимоги висуватимуться до неї, який розпорядок закладу, кваліфікація вихователів тощо.
Нині ситуація змінюється, відкриваються дитячі садки, які більше зважають на потреби сім’ї і щодо встановлення розпорядку, і щодо змісту роботи. Сім’я має можливість вибирати дитячий садок і вихователя, розраховуючи на співпрацю у вихованні дитини.

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ:

«Як виховати самостійність

у дітей?»

         Поки у вас маленька дитина, вона не може обійтися без вашої допомоги, а вам так хочеться, щоб вона швидше навчився все робити сама. Але коли наступає цей момент, ви починаєте ще більше турбуватися і розумієте, що проблем у вас стало ще більше.

 Як, виявилося, було набагато простіше вам самим  малюка погодувати, одягти, ніж спостерігати, як він сам самостійно намагається все зробити.

 Якщо ви помітили, що ваша дитина намагається самостійно щось зробити, озбройтеся терпінням і дайте їй  можливість проявити себе.

 Як виховати самостійність у дитини? Багато батьків задають таке запитання. Ми вам допоможемо навчити вашого малюка самостійності.

 Часто діти, коли їх годують, намагаються забрати ложку у батьків. Надайте дитині можливість, тобто самому. Навіть якщо ви бачите, що дитина розкидає їжу, не забирайте у нього ложку і в жодному разі не сваріть. Сядьте поруч і їжте разом з вашим малюком. Адже діти повністю намагаються повторювати своїх батьків.

 Щоб привчити дитину до горщика, для початку ознайомте його з новим предметом, дайте помацати, пограти. Візьміть ляльку і покажіть дитині, як вона ходить на горщик. Також прагніть спостерігати за його поведінкою. Дуже часто, коли діти хочуть в туалет вони починають присідати. Ловіть ці моменти і садіть на горщик. Спробуйте пояснити своїй дитині, що якщо він буде ходити в туалет, його штанці будуть завжди залишатися сухими. Головне залишайтеся терплячими і спокійними.

 Щоб навчити дитину одягатися самостійно, купуйте вільний одяг, без всяких застібок і складних підтяжок. А взуття у нього має бути на липучках. Завдяки такому одязі, дитина почне самостійно одягатися.

 Якщо раптом ви бачите, що у дитини не виходить одягнутися, допоможіть йому в цьому. Встаньте в нього за спиною і візьміть його руки в свої. І разом з ним почніть одягатися. Після цього вашому маляті буде легше повторювати ваші рухи рук.

 Для того щоб дитина самостійно прибирав іграшки на місце, ви повинні йому правильно пояснити. Замість звичайного слова прибери іграшки, спробуйте пояснити йому, куди він повинен їх складати. Адже сама дитина відразу не розуміє, що ви від нього хочете. Скажіть дитині, наприклад, щоб жовту машинку він поклав в коробку, а ляльку посадив на полицю. Так дитина, почне поступово, все запам'ятовувати і буде прибирати іграшки самостійно.

 Привчити дитину до ліжечка теж не так вже й складно. Запропонуйте йому самому вибрати постільну білизну. Поставте обов'язково в його кімнаті нічник, адже деякі діти боятися засинати в темряві. Перш ніж вкласти дитину спати, нехай він сам укладе спати свою улюблену іграшку, а після лягати спати сам. На а якщо раптом ваша дитина прийшов вночі до вашої кімнати, не проганяйте його, можливо, йому приснився страшний сон.

 Сподіваюся, що мої поради допоможуть вам правильно виховати в дитині самостійність.


 Консультація для батьків

«Правила і безпека дорожнього руху»

     Чи легко навчити дитину правильно поводитися на дорозі? На перший погляд легко. Треба тільки познайомити його з основними вимогами Правил дорожнього руху і ніяких проблем.

     Насправді дуже важко. Адже ми, батьки, кожен день на очах рідної чада порушуємо ці самі горезвісні Правила, і не замислюємося, що ставимо перед дитиною нездійсненне завдання: як правильно? Як говорять або як роблять? Коли ж дитина потрапляє у дорожню пригоду, то винні всі: водій, дитячий сад, школа, Державтоінспекція. Чому не навчили, не показали, не вберегли? Забуваючи при цьому, що в першу чергу батьки своїм прикладом повинні навчити і уберегти.

      Якщо ви дійсно зацікавлені в тому, щоб ваша дитина володів навичками безпечної поведінки на дорозі, то не зводите процес навчання до порожньої і непотрібної фрази:  «Будь обережним на дорозі!» -  вона не пояснює дитині, чого власне на дорозі треба боятися. Де його може підстерігати небезпека? Краще використовуйте рух в дитячий сад і назад для відпрацювання навичок поведінки на дорозі.

     Дитина твердо повинен знати, що дорогу можна переходити тільки у встановлених місцях: на пішохідному переході і на перехресті. Але і в даному випадку ніхто не може гарантувати його безпеку. Тому, перш ніж вийти на дорогу, зупиніться з дитиною на відстані  від краю проїжджої частини, зверніть його увагу, що подивитися наліво і направо треба обов'язково з поворотом голови, і якщо з обох сторін немає транспорту - можна вийти на проїжджу частину, переходити дорогу треба спокійним розміреним кроком і не в якому разі не бігом. Потрібно постійно нагадувати дітям, як переходити дорогу, ознайомлювати їх із  пішохідним маршрутом (перехід «зебра», світлофор, «острівець безпеки»).

      Якщо поруч із під’їздом  Вашого будинку можливий  рух машин, відразу зверніть на це увагу дитини і подивіться разом,  чи немає машини. Якщо поруч із на ті машини, що з’являються вдалині під’їздом  стоїть машина або росте дерево, що закриває огляд, зупиніться і візерніть, чи немає за перешкодою прихованої небезпеки.

      Періодично звертайте  увагу дитини на ті машини, що з’являються вдалині та проїжджають, особливо на ті, які їдуть з великою швидкістю. Дитина повинна навчитися помічати машину здалека, супроводжувати її очима й оцінювати її швидкість. Зупиніться біля машини, що стоїть і зверніть увагу дитини на те, як ця машина ускладнює огляд вулиці. Особливо корисно показати дитині, як із-за машини, що стоїть – виїжджає машина, якої раніше не було видно. При цьому у дітей виникає найважливіший для безпеки на вулиці рефлекс передбачення прихованої небезпеки.

 

Консультація на тему: «Безпека житла» Запобігання пожежі

Найліпший спосіб гарантувати пожежну безпеку — не дати пожежі виникнути. Це означає, що ви повин­ні уявляти реальні ризики початку неконтрольованого горіння у вашо­му помешканні. Пам'ятайте наведені нижче поради.

Перевірте електроприлади, кабе­лі та розетки

Чи є у вас електроприлади з обір­ваним чи згорілим шнуром або штеп­сельною вилкою?

Чи не перевантажені ваші розет­ки шнурами від телевізора, комп'ю­тера, принтера, відео та стерео­систем?

Чи правильно використовуєте подовжувач?

Чи відповідної потужності лам­почки освітлення?

     Не намагайтеся власно­руч ремонтувати чи реконструювати електричну мережу, зверніться до фахівця, бо самостійне втручання часто призводить до лиха.

    А також:

- не використовуйте прилади з не­справною електрочастиною (мерех­тять, перегріваються, чути незвич­ний запах);

- не торкайтесь електропроводів, які перебувають під напругою;

- переконайтесь, що нічники та сві­тильники не доторкаються до ковд­ри, простирадла та інших виробів із тканини;

   - не дозволяйте дітям самостійно користуватися  електро­приладами;

- закривайте розетки, які не вико­ристовуєте, спеціальними пластиковими пробками, якщо у вас є ма­ленькі діти.

Будьте особливо обачні з пере­носними обігрівачами!

Кількість пожеж у житлових райо­нах в осінньо-зимовий період значно збільшується. Причина — викори­стання побутових обігрівачів. Перед вмиканням у мережу обігрівача треба переконатися, що ви знаєте, як пра­вильно ним користуватися. Уважно прочитайте інструкцію з експлуатації.

- Ніколи не залишайте увімкнени­ми обігрівачі поряд із маленькими дітьми, бо вони можуть випадково їх перекинути.

-  Ніколи не ставте обігрівачі побли­зу ліжка, особливо дитячого.

- Тримайте якомога далі від обігрі­вачів, радіаторів та камінів газети, журнали, штори, постільну білизну.

Обігрівачі повинні встановлювати щонайменше за один метр від легко­займистих предметів.

Будьте обережні на кухні

Чи знаєте ви, що саме під час готування їжі трапляється значна кількість пожеж. Кухня є найнебезпечнішим місцем щодо їх виникнен­ня: каструлі залишають без нагляду на плиті, в духовці чи мікрохвильовій печі -  розливається жир; кухонний рушник лежить надто близько біля конфорки; раптово займаються то­стер чи духовка; кава виливається з кавоварки і гасить полум'я газової конфорки, внаслідок чого може утво­ритися вибухонебезпечна газопо­вітряна суміш.

Завжди стежте за дітьми на кухні!

Ніколи не дозволяйте дітям бави­тися сірниками та запальничками!

    Попри застереження, малюки продовжують бавитися сірниками, що часто призводить до фатальних наслідків або сильних опіків. Завжди тримайте сірники та за­пальнички в недосяжному для дітей місці. Легкозаймисті матеріали, такі як бензин, гас та деякі засоби по­бутової хімії, зберігайте не в будинку і якомога далі від дітей.

Обережно користуйтеся свічками

Декоративні свічки також часто спричинюють пожежі. Запалені свіч­ки тримайте якомога далі від дітей, штор і меблів, повністю зага­сіть їх перед тим, як лягати спати. Не дозволяйте дітям  корис­туватися свічками.

Навчайте дітей поводженню в разі пожежі

На жаль, більшість дітей хова­ються від вогню в туалетах, під ліж­ками, в шафах та по кутках. Тому, ду­же важливо провести з ними базо­вий курс пожежної безпеки, щоб зуміли захистити себе. Поясніть ма­люкам, що полум'я дуже швидко поширюється і більшість смертей стається не через опіки, а отруєння димом і продуктами горіння.

Діти повинні знати, що:

- під час евакуації, щоб запобігти димовому отруєнню, треба закрива­ти ніс та рот вологою серветкою чи краєм вологого одягу;

- слід пересуватися повзком. Що нижче ви опуститеся, то ліпше, бо полум'я та гаряче повітря підніма­ється вгору;

- у разі потреби слід торкатися дверей, а не ручок. Якщо ж двері гарячі чи не відчиняються, належить пошукати іншого виходу;

- у жодному разі під час пожежі не можна користуватися ліфтом;

- під час евакуації не можна зупи­нятися, щоб врятувати, скажімо, тва­ринку тощо;

- ніколи не слід повертатися в охоплений вогнем будинок;

- якщо спалахнув одяг, треба зупи­нитися і зняти його або впасти на під­логу й перекочуватися доти, поки полум'я згасне.

Бути готовим до біди — найліп­ший спосіб урятувати свою родину. Якщо ви вже знаєте правила запобі­гання пожежі, тримайте в домі засо­би порятунку та переконайтеся, що ваші діти знають, як діяти у разі поже­жі. Кілька хвилин навчання може в майбутньому врятувати життя.

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ "ОДИН ВДОМА"

Починаючи із середнього дошкільного віку, діти спроможні засвоїти інші правила з розряду “безпека-небезпека”. Сьогодні це особливо актуально. Загроза може чекати на малого біля крамниці, де мама залишила побавитися на свіжому повітрі, поки сама бігає за покупками; у дворі власного будинку, себто всюди, де ймовірний контакт з незнайомцями.

Ми не хочемо нікого лякати гострою криміногенною ситуацією. Поки що вона, як запевняють працівники правоохоронних органів, під контролем. Але будь-яка людина може зазнати кривди від зловмисника, якщо не володітиме елементарними знаннями про те, як слід поводитись у сумнівних ситуаціях. Існує ціла наука – віктімологія, галузь кримінології, що досліджує поведінку, психологічні і моральні особливості жертви, які сприяли скоєнню злочину і можуть спровокувати нову небезпеку для неї і інших осіб.

За дітей відповідають батьки, але знову і знову слід нагадувати їм про те, що дошкільнят не можна залишати без нагляду. Але будьте реалістами: багато хлопчиків та дівчаток, починаючи з 5-річного віку, гуляють на вулиці самі. Батькам просто бракує часу, щоб піти з малими на повноцінну прогулянку. Доводиться робити вибір: чи тримати дитину в 4 стінах, чи пустити дитину на свіже повітря під чесне слово нікуди з двору самій не йти. Але дитячий токсиколог з м. Черкас Ніна Зима розповідала, що серед клієнтів траплялись діти, які спробували самокрутку з коноплі чи нюхнули клей “Момент” у 4-5 років. В цьому віці в дурман не втягуються, але перша спроба /вчинена за компанію/ залишається в пам’яті. Може статися, що мала зазнає і сексуальної наруги від підлітків “зони ризику”.

Погане про старших дітей дошкільнятам говорити не можна.

Треба спокійно, серйозно пояснити: гратися у дворі ліпше з однолітками, бо тоді інтереси спільні. Розваги старших можуть бути небезпечними: а якщо старші полізуть на дах, звідти можно впасти і розбитися? Або в підвал, де живуть пацюки?

Останнім часом фіксується дедалі більше випадків, коли дорослі вчиняють щодо дітей розтлінні дії. Йдеться здебільше про школярів, але від зустрічі з сексуальними збоченцями не застраховані й дошкільнята. Нещодавно в пресі писалося, що пристойний з вигляду чоловік /батько 2-х дітей/ зґвалтував 7-річну дівчинку. Розповідалось й про те, як впродовж кількох місяців 65-річний дідуган чіплявся, обмацував руками сусідських дівчаток 6-8-річного віку. А ті переживали огиду, страх, однак мовчали з тієї загадкової причини, через яку діти ховають погане від батьків. В цих випадках йшлося про людей зі здоровою психікою. Душевнохворі щодо цього особливо небезпечні.

А ще дитину можуть викрасти. Бізнесмени не даремно оберігають своїх нащадків від кіднейперів, які йдуть на все задля викупу. Однак і в простих сім’ях, з яких нічого правити, ставалися трагедії: дітей завозили за тисячі км від дому, але змушували жебракувати на користь “рабовласників” – алкоголіків і бомжів.

Починаючи з 6-7 років дітей треба вчити не сідати з незнайомцями в ліфти. Адже саме у їх замкнених кабінах стаються злочини. Якомога раніше, тільки-но дитина навчається запам’ятовувати, завчить з нею, мов слово “мама”, домашню адресу.

ЩО НЕ МОЖНА РОБИТИ НА ВУЛИЦІ:

- Не можна вступати в розмову з незнайомими дорослими, якими б люб’язними та лагідними вони не здавалися. Не можна брати з їх рук дарунки та ласощі /бо вони можуть бути не добрими, несвіжими, можуть зашкодити здоров’ю/. Якщо пригощають близькі сусіди, спершу треба подякувати, запитати дозволу у мами, а вже потім скуштувати гостинця.

- Не можна нікуди йти за незнайомими і малознайомими також. Якщо запрошують подивитись гарну іграшку, цуценя, кажіть, що йдете по дозвіл до мами, і чимдуж додому, де одразу треба про все розповісти своїм рідним.

- Не в якому разі не можна сідати в чужі автомобілі, хоч би як не запрошували покататись. Це дуже небезпечно.

- Нікому, крім рідних, не можна дозволяти брати себе за руку, гладити по голові, обнімати та цілувати. Це негарно. Вияви ніжності можуть існувати тільки в стосунках з дуже близькими людьми.

- В жодному разі не відчиняй двері, якщо дзвонить незнайома людина. Якщо незнайома людина намагається відчинити твої двері, відразу ж зателефонуй в міліцію за номером 102 і назви свою точну адресу.

- Якщо в двері дзвонить поштар, монтер, лікар чи навіть міліціонер, все одно не відчиняй, якщо знаєш, що це чужа людина.

- Якщо вдома немає телефону, клич на допомогу з балкона чи вікна.

- Ніколи не тягни руками електропровід, вимикай прилад, акуратно виймаючи з розетки штепель.

- В жодному разі не підходь до оголеного проводу і не торкайся до нього.

- Ніколи нічого не засовуй в розетку.

- Коли виходиш з дому, не забудь вимкнути праску, телевізор, магнітофон і всі інші електричні прилади.

- Всі гострі предмети, якими можна різати і проколювати, обов’язково треба класти на свої місця. Порядок у домі не тільки для краси, але й для безпеки.

- Будьте обережні з гарячими предметами.

Безпека життєдіяльності дитини вдома

Щоб запобігти нещасним випадкам із дитиною, необхідно створити вдома відповідні умови для безпеки малюка. Суттєву небезпеку для дитини представляє електричний струм. Поговоріть з малюком про те, що електрострум може бути «другом» і «ворогом» одночасно. Поясніть дитині, що не можна торкатися (особливо мокрими руками) електроприладів, розеток та електродротів, що небезпечно брати дріт, який висить, стояти під деревом під час грози тощо. У приміщеннях, де живуть діти, має бути обов'язково справною та усуненою від можливості контакту з нею дитини електропроводка. Меблі по можливості повинні бути без гострих країв. Двері на балкон за відсутності дорослих в кімнаті мають бути зачиненими. Крани газових пальників у кухні також повинні бути закритими. Краще, якщо вони будуть взагалі поза досяжністю дітей. Усі гострі, ріжучі та колючі предмети (голки, шила, ножі, леза тощо) мають знаходитися в закритих шухлядах під замком. Діти не повинні також мати доступ до домашньої аптечки. Пам'ятайте, що таблетки та пігулки малюкам часто уявляються цукерками. Не слід також давати дитині ліки з пляшечки без етикетки. Усі рідини, якими ви користуєтеся для господарчих потреб, мають бути під ключем.

Дитина 3-6 років обов'язково має бути навчена виконанню елементарних правил безпеки в довкіллі:
не кидатися камінням і твердими сніжками;
не дражнити тварин;
не гратися з вогнем, не торкатися дротів, що лежать на землі;
не чіпати газових кранів;
під час переходу вулиці дивитися спочатку ліворуч, а потім праворуч, ходити тільки по тротуарах;
не висовувати руки та голову і не нахилятися із вікон автобусів, тролейбусів, трамваїв та поїздів;
не входити та не застрибувати в транспорт, який вже рушив з місця;
швидко переодягтися та змінити взуття, якщо воно промокло.

Розкажіть дитині про небезпеку вогню та про те, що в жодному разі не можна гратися сірниками і запальничками, а якщо виникла пожежа, треба одразу звати на допомогу. Часом небезпека може підстерігати дитину, здавалося б, із зовсім несподіваного боку. Наприклад, небезпечними для здоров'я і життя малят можуть бути звичайні іграшки. Так, деякі з них (особливо це стосується так званих імпортних іграшок, які не пройшли сертифікат якості в Україні) фарбують шкідливими фарбниками. У середньому дошкільному віці діти ще іноді тягнуть іграшки до рота, і це призводить до тяжких отруєнь. У цьому аспекті доречно згадати про повітряні надувні кульки. Маски, виготовлені таким самим чином, викликають у дітей подразнення дихальних шляхів та екзему шкіряного покрову. Пухнасті м'які іграшки, як правило, виготовляються із синтетичних матеріалів, що протипоказані гігієнічними службами. Вкрай небезпечні й іграшки, що стріляють пістонами.Дитячі іграшки не повинні містити шкідливих для організму малюка речовин: важких металів, лаку, свинцю, хрому та ін. Небезпечні для малюків предмети, які легко ламаються і мають гострі краї або надмірно важкі.Поясніть дитині, що олівці і стержні кулькових ручок не можна гризти. Порада: купуючи іграшки, вимагайте сертифікат якості, який обов'язково повинен бути у продавця. Цей документ гарантує гігієнічність і безпеку. Перебуваючи поза домом, вивчайте місцевість, куди прийдете з малюком погуляти. Відпочиваючи біля відкритого водоймища, не залишайте дітей поза увагою. Послідовно та поступово знайомте дітей з правилами дорожнього руху, привчайте переходити вулицю тільки на зелене світло. Якщо ви вирішили завести собаку, оберіть породу, що любить дітей. Статистика останніх років жахлива: величезна кількість дітей, травмованих домашніми собаками, залишаються інвалідами на все життя. Найбільш небезпечними для малюків є вівчарки,  лайки, доги тощо. Привчайте дитину піклуватися про себе. З 3—6 років малюка слід знайомити з елементарними відомостями з анатомії та фізіологи людини: як б'ється сердечко та як його охороняти, чи багато в легенях повітря і яке повітря корисне, як важливо мати красиву осанку. Розкажіть дитині про користь свіжого повітря, шкідливість пилу, формуйте потребу жити у чистому помешканні. Покажіть малюку отруйні рослини, гриби, кущі та поясніть, чому не можна тягти до рота (куштувати) невідомі ягоди, листочки, травинки. Корисно дитині дізнатися також про шкідливих та небезпечних для здоров'я комах: кімнатну муху, лісового кліща, блоху, вошу тощо. У разі, якщо нещасний випадок з дитиною все ж трапився, батьки мають не втрачати холоднокровносгі, не впадати в паніку і, по можливості, швидко намітити план своїх дій. Найчастіше у дітей дошкільнят бувають порізи і подряпини. Якщо при цьому немає кровотечі, рана не забруднена, найкращий засіб — промивання чистою (краще кип'яченою) водою, а потім перекисом водню. При глибоких порізах та забрудненнях рани слід звернутися до лікаря. Під час кровотечі потрібно її зупинити шляхом підняття пошкодженої кінцівки та накладання пов'язки із стерильного бинта. При носовій кровотечі дитину слід посадити так, щоб голова була трохи нахилена назад, розстібнути комірець та накласти холодний компрес на перенісся або на потилицю, при цьому шмаркатися чи затискати хусточкою ніс не дозволяється. Пам'ятайте, що першу допомогу малюкові потрібно надавати при кожній подряпині чи порізі. З побутових травм у малят найбільш трагічними бувають опіки, викликані гарячими рідинами або вогнем газового паяльника. Тому каструлі з гарячими стравами не можна ставити на край плити, а дитину слід навчити не підходити до плити і не гратися з сірниками, які, до речі, мають знаходитися в недоступшому для малят місці. Під час невеликого термічного опіку потрібно накласти стерильну пов'язку на обпечену ділянку шкіри. При опіку великої ділянки шкіри дитині потрібно дати випити гарячого чаю, а потім доставити в лікувальний заклад. Хімічні опіки можуть бути викликані потраплянням до ротової порожнини каустичної соди, оцтової кислоти тощо. У такому випадку рот і шлунок необхідно промити теплою водою і терміново доставити дитину до лікарні. Іноді діти отруюються якимись ліками або хімічними речовинами. Після виклику швидкої допомоги слід не перешкоджати блювоті або навіть спровокувати її, потім дати дитині випити води для повторної блювоти, на живіт та на ноги покласти теплий компрес. При всіх інших видах нещасних випадків терміново доставити дитину до лікувального закладу або викликати швидку допомогу.

Пам'ятайте! Вам, найближчим малюкові людям, потрібно виховувати в дитині любов та повагу до себе та інших людей, вчити її піклуватись про себе та оточуючих, щоб попередити небезпеку травм, хвороб та різноманітних нещасних випадків!

Безпека у Вашому домі

У вашому будинку росте малюк і з кожним днем він стає все допитливіше. Дитина щохвилини і дуже активно освоює простір, що його оточує. Кожна мама знає, що без жодного синця, подряпини виростити дитину просто неможливо. Тому головне завдання батьків забезпечити своїй дитині безпечний простір для більш повного дослідження навколишнього світу. І починати потрібно з повного огляду вашої квартири, пам'ятаючи при цьому про один важливий критерій –небезпеку краще попередити, ніж потім лікувати наслідки.

Для цього Вам доведеться виробити "звичку до безпеки". Ось кілька порад, над якими Ви можете подумати, а також пояснити дитині правила безпеки:

· Ніколи не залишайте дитину одну на кухні!

· Завжди відвертайте від краю плити рукоятки сковорідок, що стоять на ній, щоб дитина не могла дотягнутися і вилити на себе киплячий жир

· Завжди вимикайте газ

· Завжди замикайте дроти електрочайників

· Завжди забирайте в недоступне місце несправні електроприлади

· Завжди стежте за тим, щоб гарячий посуд не стояв на краю стола, на підвіконні

· Завжди надійно замикайте ліки і все, що може виявитися отруйним для дитини

· Завжди прибирайте подалі небезпечне для дитини обладнання, ремонтуйте штепселі і підвісні проводи, що бовтаються

· Завжди стежте за тим, щоб серед іграшок були відсутні дрібні предмети

· Завжди вставляйте блокіратори в електророзетки, щоб ​​малюк не зміг засунути викрутку, шпильку, пальчик в одну з дірочок, які він бачить в стіні.   

Ці запобіжні заходи допоможуть Вам менше турбуватися, коли Ви і Ваша дитина переміщаєтеся по дому в різних напрямках в один і той же час! І, будь ласка, не забувайте, що Вам потрібно усвідомлювати небезпеку не тільки в своєму будинку, але і в будинках інших людей. Це набагато важче, особливо, коли маєте справу з друзями або власними батьками. Все, що Ви можете, – це пам'ятати, наприклад, що у них немає шпінгалетів на вікнах або що вони не замикають "отрути" в шафці під раковиною. Постарайтеся тактовно, щоб не образити їх, обговорити ці важливі для Вас моменти.

Охороняти життя дітей – це просто проявляти здоровий глузд!

Дуже важливо, щоб Ви на крок випереджали дитину. Тоді Ви зумієте передбачати, що він може зробити, ще до того, як він це зробить! Пам'ятайте, що Ваш малюк дорослішає і турбот, відповідальності за його життя і здоров'я з кожним днем додається! Допоможіть дитині задовольнити свій пізнавальний інтерес до навколишнього світу, створивши всі необхідні умови безпечної життєдіяльності!

ПАМЯТКИ ДЛЯ БАТЬКІВ

ПРОФІЛАКТИКА ІНФЕКЦІЙНИХ ТА КИШКОВИХ ЗАХВОРЮВАНЬ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Шановні батьки!

Щоб захистити дитину від отруєнь, кишкових та інфекційних хвороб необхідно дотримуватись наступних санітарно-гігієнічних правил:

– утримувати дитину в чистоті, до дитячого садка приводити в охайному одязі, мати запасну білизну;

– мити руки після повернення додому з вулиці, після туалету, перед їжею;

– овочі та фрукти мити під проточною водою та ошпарювати кропом;

– пити тільки переварену або бутильовану воду;

– у жодному випадку не годувати дитину грибами, сушеною чи в'яленою рибою, а також м'ясними, рибними та молочними стравами, які зберігалися неналежним чином або мають прострочений термін вживання;

– не годувати дитину на вулиці (навіть фруктами чи цукерками);

– не годувати дитину продуктами, що придбані у вуличних торгівців;

– під час поширення інфекцій якомога рідше перебувати з дитиною в публічних місцях;

– уникати контакту з людьми з підозрою на інфекційні захворювання;

– при підозрі на захворювання негайно викликати лікаря та сповістити медичну сестру дошкільного закладу;

– не займатися самолікуванням.

Шановні батьки, радимо своєчасно проводити профілактичні щеплення від дитячих інфекцій.

Швидка медична допомога – «103».

ПОПЕРЕДЖЕННЯ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНОГО ТРАВМАТИЗМУ СЕРЕД ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Швидке збільшення інтенсивності руху висуваєсерйозне завдання – забезпечення безпеки руху пішоходів.

У попередженні дорожньо-транспортного травматизму важливу роль відіграє робота дорослих з роз'яснення дошкільникам правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованості на вулицях і дорогах. Щоб не допустити лиха на дорозі, вам необхідно:

– не подавати дітям негативного прикладу, порушуючи правила дорожнього руху;

– не чіплятися на підніжку транспорту і не стрибати на ходу, щоб своїм прикладом не заохотити дітей;

– вчити переходити вулицю на зелене світло світлофора, користуватись підземним переходом;

– на власному прикладі вчити користуватись нерегульованим пішохідним переходом;

– при перетині вулиці нерегульованим пішохідним переходом радити дітям йти в загальній масі пішоходів, бо дитина сама ще не завжди здатна оцінити дорожню ситуацію;

– не дозволяти дітям з'являтися зненацька перед транспортними засобами;

– вчити дітей правильно обходити транспорт на зупинках (автомобіль та автобус – позаду);

– не дозволяти дітям самостійно користуватися громадським транспортом;

– не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги;

– не дозволяти дітям грати з м'ячем, кататися не велосипеді, ковзанах, роликах, лижах, санчатах на проїжджій частині дороги та поблизу від неї.

Телефон виклику міліції – «102».

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСОБИСТОЇ БЕЗПЕКИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Життя потребує від наших дітей вмінняорієнтуватись і знаходити вихід з непередбачених ситуацій. Чим менше у дитини знань, тим більше небезпеки з боку оточуючого середовища.

Щоб вберегти дитину від біди, треба пам'ятати та дотримуватись наступних правил:

– не залишати дітей дошкільного віку самих, навіть на короткий час;

– вчити дитину користуватися дверним вічком;

– не дозволяти відчиняти двері незнайомим людям, навіть одягненим у міліцейську форму;

– вчити користуватися телефоном для виклику служб 101, 102, 103, 104;

– забороняти підбирати на вулиці незнайомі предмети – вони можуть бути небезпечними;

– забороняти бавитися ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами;

– не дозволяти користуватися ліфтом без супроводу дорослого родича;

– запобігати формуванню в дитині жорстокого ставлення до тварин;

– не дозволяти дражнити тварин;

– не дозволам вмикати електроприлади за відсутності дорослих;

– не дозволяти виходити на балкон, відчиняти вікна;

– не дозволяти визирати у відчинене вікно;

– вчити дітей звертатися по допомогу до відповідних органів;

– вивчити з дитиною домашню адресу або вкладати в кишені «особисту картку» з даними дитини.

ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОЖЕЖІ ВІД ПУСТОЩІВ ТА НЕОБЕРЕЖНОГО ПОВОДЖЕННЯ З ВОГНЕМ

Щоб не допустити пожежі необхідно виконувати наступні правила пожежної безпеки:

– зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;

– не дозволяти дітям розводити багаття;

– не дозволяти самостійно вмикати електронагрівальні прилади;

– не дозволяти користуватися газовими приладами;

– не допускати перегляд телепередач, користування комп'ютером за відсутності дорослих;

– не залишати малолітніх дітей без нагляду;

– не вмикати електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем;

– не нагрівати лаки та фарби на відкритому вогні;

– не заставляти шляхи евакуації (лоджії, балкони, коридори);

– не зберігати на балконах легкозаймисті речовини (бензин, мастила, ацетон);

– не сушити речі над газовою плитою;

– не користуватися саморобними ялинковими гірляндами;

– не влаштовувати піротехнічні заходи з балкону та поряд з будівлею;

– не палити в ліжку.

При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».

ДІЇ ПІД ЧАС ВИНИКНЕННЯ ПОЖЕЖІ

Щоб зберегти життя своє та ваших близьких, дотримуйтесь послідовності дій під час виникнення пожежі:

– подзвонити до служби порятунку за номером 101;

– викликаючи службу порятунку, чітко називати адресу, поверх, номер квартири та своє прізвище; сповістити, що саме горить;

– негайно евакуювати з приміщення дітей, немічних людей та людей похилого віку;

– при евакуації уникати користування ліфтом, бо є ризик відключення ліфта від електроструму;

– при евакуації з висотного будинку більше шансів мають ті люди, що не біжать вниз крізь дим та вогонь, а шукають порятунку на даху будівлі;

– пересуватися потрібно швидко, але зважати на те, що кисню більше біля підлоги, а тому краще до виходу повзти, закриваючи обличчя вологою тканиною;

– при евакуації заручитися чиєюсь підтримкою, хто вас підстрахує і допоможе, якщо ви знепритомнієте від диму;

– намагатись загасити полум'я засобами первинного пожежогасіння;

– до первинних засобів належить вода, пісок, товста зволожена тканина (ковдра, килим), вогнегасник;

– за можливості м'які предмети вкинути до ванни та залити водою;

– вимкнути електропроводку, щоб уникнути ураження електрострумом;

– не відчиняти вікна, щоб не живити пожежу свіжою притокою кисню;

При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за телефоном «101».


Повчальні українськи мультфільмів для дітей та батьків


Дерево казок